Art enticements in cultural waterfronts:  their perimuseal span in the Bilbao estuary beyond the Guggenheim
Resumen: The opening of the Guggenheim Museum Bilbao in 1997 intensified a discernible presence of monuments, museums, galleries and other establishments in its surroundings by defining a cultural district. In this gentrified neighbourhood, there are still a few artists-run spaces left, while ever more studios of architects and designers are spreading by the riverside, where the domino effect seemingly results in a musealisation of public art as civic heritage and a tourist attraction.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1344/waterfront2023.65.04.01
Año: 2023
Publicado en: On the w@terfront 65, 4 (2023), 3-33
ISSN: 1139-7365

Factor impacto CITESCORE: 0.7 - Visual Arts and Performing Arts (Q1) - Urban Studies (Q3) - Geography, Planning and Development (Q4)

Factor impacto SCIMAGO: 0.155 - Visual Arts and Performing Arts (Q2) - Urban Studies (Q3) - Geography, Planning and Development (Q4)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/AEI-FEDER/PGC2018-094351-B-C41
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Historia del Arte (Dpto. Historia del Arte)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2024-07-31-09:57:27)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Historia del Arte



 Registro creado el 2023-06-21, última modificación el 2024-07-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)