Development of scientific skills in Higher Education with a flipped classroom-contest approach

Garcia-Bosque, Miguel (Universidad de Zaragoza) ; Sánchez-Azqueta, Carlos (Universidad de Zaragoza) ; Aldea, Concepción (Universidad de Zaragoza) ; Cascarosa, Esther (Universidad de Zaragoza) ; Celma, Santiago (Universidad de Zaragoza)
Development of scientific skills in Higher Education with a flipped classroom-contest approach
Resumen: In this work, the flipped classroom methodology has been applied to the laboratory sessions in the subject Physical Techniques I of the Degree in Physics at the University of Zaragoza, Spain. The proposed sessions have been distributed in 2 main parts. The first part consists on flipped laboratory sessions in which during the before-class sessions, the students must understand, design and customize the designs that will have to characterize experimentally in the laboratory sessions. The second part consists of a student contest activity where the students compete against their pairs while improving their learning about the topics presented in the flipped classes. The proposed approach could increase the depth of the acquisition of experimental skills, helping students to acquire a better understanding of the concepts under study in laboratory sessions.
Idioma: Inglés
DOI: 10.4995/HEAd23.2023.16201
Año: 2023
Publicado en: International Conference on Higher Education Advances 9 (2023), 817-824
ISSN: 2603-5871

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Física Aplicada (Dpto. Física Aplicada)
Área (Departamento): Área Didáctica Ciencias Exper. (Dpto. Didácticas Específicas)
Área (Departamento): Área Electrónica (Dpto. Ingeniería Electrón.Com.)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.


Exportado de SIDERAL (2024-05-03-11:07:20)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-05-03, última modificación el 2024-05-03


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)