ANHAGA, or: The Epistemological Quest in Anne Carson’s
Resumen: This paper focuses on Anne Carson’s lyrical essay “Kinds of Water” (1995) as a case of a transmodern text concerned with the consequences of posthumanist suffering, such as the lack of affection or human connection. Establishing a continuum between epistemology and anthropology, Carson presents water as an ungraspable symbol, as a pretext for critical inquiry, self-discover, and acceptance. Taking this element as limitless and fluid, we aim to analyse certain paradoxes related to H2O that psychologically and linguistically affect the narrative voice. These are materiality and fluidity, but also the dichotomy between excess and absence, as well as movement and stillness.
Idioma: Inglés
DOI: 10.37536/reden.2024.5.2110
Año: 2024
Publicado en: REDEN. Revista española de estudios norteamericanos 5, 2 (2024), 191-203
ISSN: 1131-9674

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2024-06-27-13:20:41)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-06-27, última modificación el 2024-06-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)