Assessing Social Movements in the Digital Age: Participation, Interaction and Empowerment in the Context of the #Metoo Mobilisation
Resumen: This article proposes a framework to analyze social movements in the digital era, from three concepts: i) digital participation, ii) social interaction, and iii) empowerment (PIE model). In addition, it was applied to the #metoo movement. Tweets were collected in 12 months, according to certain keywords. More than one million tweets (and retweets) were collected from 1,450,000 accounts. The aim was to generate a holistic tool to study in depth the impact of cybermobilization on the physical environment, and vice versa, which could be used to study other social movements.
Idioma: Inglés
DOI: 10.24197/st.2.2024.91-112
Año: 2024
Publicado en: Sociologia y Tecnociencia 14, 2 (2024), 91-112
ISSN: 1989-8487

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/E30-17R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S42-17R-CREVALOR
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MCIU/PGC2018-094684-B-C22
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Organización de Empresas (Dpto. Direcc.Organiza.Empresas)
Área (Departamento): Área Psicología Social (Dpto. Psicología y Sociología)


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Exportado de SIDERAL (2024-07-19-18:27:56)


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 Registro creado el 2024-07-19, última modificación el 2024-07-19


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