Interactive notebooks in the teaching-learning of natural sciences. A research from teaching perception
Resumen: Interactive notebooks are a novel tool that is currently being used in science teaching in Early Childhood, Primary and Secondary Education in some Spanish centers. To date, research has been conducted on the perceptions of researchers and families about the benefits of using notebooks in science learning. We consider that analyzing the perceptions of teachers, specifically trained for the use of this tool, in the context of the bilingual science teaching model, completes the research published to date. To this end, a selective descriptive study has been developed through a cross-sectional survey with a sample of 36 science teachers from Early Childhood, Primary and Secondary Education. The instrument used to collect information is a questionnaire adapted and validated by experts in the research field. The results show that the teachers surveyed agree that smart notebooks are an effective methodological tool for both students and teachers, considering a positive impact on science learning, specifically they highlight the benefits on the development of critical thinking, motivation, organization, planning and evaluation of scientific content and procedures.
Idioma: Inglés
DOI: 10.47553/rifop.v100iNE.104121
Año: 2025
Publicado en: Revista interuniversitaria de formación del profesorado 100, NE (2025), 131-148
ISSN: 0213-8646

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Ciencias Exper. (Dpto. Didácticas Específicas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2025-10-17-14:35:57)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Didáctica de las Ciencias Experimentales



 Registro creado el 2025-08-18, última modificación el 2025-10-17


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)