Development of product design projects applying specificaions and factors matrix (SFM) as a support tool in higher education
Resumen: The application of work strategies taking into account, from the initial stages, all the factors in- volved in the product design process is considered essential by the researches to generate higher quality products, assess users’ needs and anticipate design problems. This paper presents two approaches of design project development, denominated respectively: projects with imposed spe- cifications and projects with derived specifications and proposes the use of the matrix that inte- grates specifications and design factors (SFM). This design support tool complements others al- ready used in the development of product concepts by higher education students, increasing the capacity of synthesis and structuring of information in order to facilitate decision-making into the design process. Its elaboration implies understanding of objectives, identifying of factors and es- tablishing of specifications. At the same time, it aims to foster the reflection process and an inte- grated information analysis. The application of SFM and its contribution to different project ap- proaches are shown in this paper
Idioma: Inglés
DOI: 10.4236/wjet.2016.42012
Año: 2016
Publicado en: World Journal of Engineering and Technology 4, 2 (2016), 141-152
ISSN: 2331-4222

Factor impacto SCIMAGO:

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Expresión Gráfica de la Ingeniería (Departamento de Ingeniería de Diseño y Fabricación)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2016-06-27-09:45:52)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Expresión Gráfica de la Ingeniería



 Registro creado el 2016-06-27, última modificación el 2017-03-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)