The need and experience of drawing with ingenuity. an analysis of the graphic practice in architectural education
Resumen: The difficulty of teaching drawing during the first college stage, in visual arts, is clearly laborious, but not impossible. We know about students’ immaturity at the beginning of architectural learning and we know what professors in schools of architecture can offer them in relation to their drawing needs: increase their ability to think, feel, and their creative abilities, curiosity and ingenuity. But we do not intend to indicate the best method, but rather to reflect on the fact of the drawing itself, and how it is possible to discover its enigmatic part and necessity through three sketches. First: phonetic diversity; second: need of drawing what we see; third: ways of drawing with ingeniuty. This study is completed with an analysis of the early drawings in architectural education and the graphical maturity reached after an academic year.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.04.626
Año: 2015
Publicado en: Procedia: social & behavioral sciences 191 (2015), 2505-2514
ISSN: 1877-0428

Tipo y forma: Comunicación congreso (Versión definitiva)
Área (Departamento): Expresión Gráfica Arquitectónica (Unidad Predepartamental de Arquitectura)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2016-12-12-09:16:08)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Expresión Gráfica Arquitectónica



 Registro creado el 2016-12-12, última modificación el 2017-03-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)