Audiovisual materials: a way to reinforce listening skills in primary school teacher education
Resumen: This paper aims to show the effective use of audiovisual materials in the teaching of EFL to primary school teachers. For that purpose a representative sample of undergraduate students of the Degree in Primary Education with a pre-intermediate B1 level was selected. The students, whose ages ranged from 18 to 22, belonged to the so-called E-generation (Prensky 2001). In the first stage of the study a questionnaire was distributed in order to shed light on our students’ level of English as well as on the ways and resources they have used to learn English. It revealed that oral communication skills (listening, speaking and pronunciation) were usually underestimated. Bearing in mind these results, the present study proposed two main activities, one focused on listening comprehension and another on the improvement of pronunciation through audiovisual materials
Idioma: Inglés
DOI: 10.6035/LanguageV.2016.8.2
Año: 2016
Publicado en: Language Value 8 (2016), 1-25
ISSN: 1989-7103

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/H46
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Filología Inglesa (Departamento de Filología Inglesa y Alemana)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.


Exportado de SIDERAL (2017-12-11-08:30:06)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2017-09-01, última modificación el 2017-12-11


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)