TAZ-TFM-2017-377


A qué huelen las nubes? Importancia de las imágenes en las clases de Biología y Geología de 1º de la ESO

Salvador Burrull, Ariadna
Mazas Gil, Beatriz (dir.)

Universidad de Zaragoza, FEDU, 2017
Didáctica de las Ciencias Experimentales department, Didáctica de las Ciencias Experimentales area

Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Artísticas y Deportivas

Tipo de Trabajo Académico: Trabajo Fin de Master
Notas: We are currently within reach of many technological resources, including visual and multimedia, such as images and videos. In the field of education, specifically Biology, these resources in the classroom are not widely used for different reasons, among them, the lack of literacy of students and the lack of importance given to them by teachers, especially to images. This work tries to emphasize the importance of the images from the didactics of the sciences in Biology. After a theoretical review, analysis of different textbooks and implementation in an institute, it shows the justification of the use of images in science and the results are applied in a real classroom.

Creative Commons License



El registro pertenece a las siguientes colecciones:
trabajos-academicos-universidad-zaragoza > centro > facultad-de-educacion
trabajos-academicos-universidad-zaragoza > trabajos-fin-master




Évaluer ce document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Pas encore évalué)