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000063554 100__ $$0(orcid)0000-0001-6950-9153$$aNeumann, Claus-Peter$$uUniversidad de Zaragoza
000063554 245__ $$aThe Complex Interrelations of Home, Body, Identity and Otherness in Tony Kushner's Homebody/Kabul
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000063554 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000063554 5203_ $$aJuxtaposing two terms, at once separated by and connected through a slash, the title of Tony Kushner¿s play Homebody/Kabul (2001) raises questions about the constitution of identity and its relation to place. The play suggests the home and the body, evoked by the title¿s first term, to act as safeguards for a stable and unified identity in privileged regions while the homes and bodies of other places are continually exposed to the threat of violence.
Systemic and symbolic violence (Žižek) are revealed to enforce totalizing boundaries (Bhaba) projecting a homogeneous Other that serves as an object to be conquered. At the same time this homogeneous Other is a precondition for the projection of a stable and unified hegemonic self. In the final analysis, however, the play shows how any project of a stable and unified self is radically undermined by the heterogeneity and the unappropriable alterity of the Other.   

Yuxtaponiendo dos términos, a la vez separados y conectados por una barra, el título de la obra Homebody/Kabul (2001), de Tony Kushner, plantea preguntas sobre la constitución de la identidad y su relación con el lugar. La obra sugiere que el hogar y el cuerpo, evocados por el primer término del título, actúan como salvaguardia de una identidad estable y coherente en regiones privilegiadas mientras que los hogares y cuerpos de otros lugares están continuamente expuestos a la amenaza de la violencia. 
La obra demuestra como la violencia sistémica y la simbólica (Žižek) imponen fronteras totalizantes (Bhaba), proyectando un Otro homogéneo que sirve como objeto a conquistar. Al mismo tiempo ese Otro homogéneo es una precondición para la proyección de un yo hegemónico estable y coherente. Sin embargo, la obra demuestra como cualquier proyecto de un yo estable y coherente se ve socavado por la heterogeneidad y la alteridad inapropriable del Otro
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