An analysis of the citation practices of undergraduate Spanish students
Resumen: One basic skill of academic writers is to be able to locate their claims within a disciplinary framework. However, undergraduate students find it difficult to integrate sources into their own writing successfully, which often results in inappropriate textual borrowing and poor referencing. The aim of the research reported here was to identify problematic or inappropriate use of sources in texts produced by undergraduate Spanish students and examine the reasons for these unacceptable citation practices. For this purpose, I analyzed a learner corpus consisting of 35 literature reviews written by students of an EAP subject in the third year of a Bachelor's Degree in English Studies. The results suggest that their inappropriate use of sources arises mainly from three factors: (i) an unawareness of the dialogic nature of academic texts and of the functions of citation in these texts; (ii) low linguistic level and low level of academic literacy regarding the procedures involved in paraphrasing and synthesizing; (iii) lack of familiarity with the language of citations.
Idioma: Inglés
DOI: 10.18552/joaw.v5i1.158
Año: 2015
Publicado en: Journal of Academic Writing 5, 1 (2015), 52-64
ISSN: 2225-8973

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/H21
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/FFI2012–37346
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Filología Inglesa (Departamento de Filología Inglesa y Alemana)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2018-02-09-15:18:28)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2018-02-09, última modificación el 2018-02-10


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)