GDOC-2017-25102

Volumen I - [25102]


Curso: 2017-2018

Universidad de Zaragoza, Zaragoza

Titulación: Graduado en Bellas Artes

Idioma: Español

Profesor(es): IRENE COVALEDA, VICENTE ; Rocío Garriga, Inarejos ; SILVIA MARTÍ, MARÍ

Resumen: Breve presentación de la asignatura Pretende introducir al alumno/a en aquellos aspectos fundamentales y básicos, necesarios para la elaboración de conceptos y procesos escultóricos, por medio del conocimiento y análisis de la forma y sus relaciones, los materiales, el espacio, el tiempo y la expresión que de todo ello se desprende. Este programa propone que el alumno/a conozca y aprenda a utilizar conceptos, procesos, procedimientos, técnicas y materiales que irán ampliando su campo de acción y desarrollando su capacidad expresiva, favoreciendo la creatividad y despertando su curiosidad de aprender a aprender, así como que el alumno/a descubra el concepto de escultura en la actualidad, tras el análisis de la evolución de los lenguajes artísticos y sus antecedentes históricos, y que con la manipulación de distintos materiales, con las técnicas y procedimientos más adecuados para cada fin, el alumno/a experimente distintos procesos creativos, se acerque a la práctica expresiva, se posicione ante el hecho artístico y aprenda sin esfuerzo la terminología de la disciplina.

Abstract: Aims to introduce the student in those fundamental and basic aspects necessary for the development of concepts and sculptural processes, through the knowledge and analysis of shape/form and its relationships, and through materials, space, time and the expression of all it follows. This program offers the students an opportunity to get familiarized with concepts and learn to use them, processes, procedures, techniques and materials that will expand their scope thus developing their expressive capacity, fostering creativity and arousing their curiosity to learn to learn. It also aims to the students’ discovery of the concept of sculpture today, after analyzing the evolution of artistic languages ​​and their historical background, as well as through the manipulation of different materials, the techniques and procedures best suited for each purpose. Students may experience different creative processes and expressive approaches to the practice of sculpture, positioning themselves before the artistic fact thus effortlessly learning the terminology of the discipline.  

Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.



Este registro pertenece a las colecciones:
Academic resources > Academic guides > guias-docentes-artes-humanidades > grados-artes-humanidades > grado-bellas-artes
Academic resources > Academic guides > Guías docentes: Curso 2017-2018



Back to search

Guide (english):
Download fulltextPDF
Guía (idioma español):
Download fulltextPDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)