GDOC-2017-67233

Redes de sensores electrónicos - [67233]


Curso: 2017-2018

Universidad de Zaragoza, Zaragoza

Titulación: Máster Universitario en Ingeniería Electrónica

Idioma: Español

Profesor(es): ROBERTO JOSÉ CASAS, NEBRA

Resumen: La asignatura forma al alumno en las técnicas de diseño electrónico de redes de sensores en el ámbito de los entonos inteligentes e Internet de las Cosas. Se presentan diferentes tipos de medios y protocolos empleados en estas aplicaciones así como las distintas estrategias de gestión inteligente de las redes y su conectividad con la nube. Se trabaja con dispositivos embebidos que integran sistemas de tiempo real y que constituyen el núcleo principal de los sensores inteligentes de reducido consumo energético.

Abstract: The subject forms the student in the techniques of electronic design of sensor networks in the field of intelligent environments and Internet of Things. It presents different types of  protocols used in these applications as well as the different strategies of intelligent management of networks and their connectivity to the cloud. It presents embedded devices that integrate real-time systems and are the core of smart sensors with reduced energy consumption.



Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.



Este registro pertenece a las colecciones:
Academic resources > Academic guides > guias-docentes-ingenieria-arquitectura > masteres-ingenieria-arquitectura > master-ingenieria-electronica
Academic resources > Academic guides > Guías docentes: Curso 2017-2018



Back to search

Guide (english):
Download fulltextPDF
Guía (idioma español):
Download fulltextPDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)