Reviewing the Online Tourism Value Chain

Berne-Manero, C. (Universidad de Zaragoza) ; Gomez-Campillo, M. (Universidad de Zaragoza) ; Marzo-Navarro, M. (Universidad de Zaragoza) ; Pedraja-Iglesias, M. (Universidad de Zaragoza)
Reviewing the Online Tourism Value Chain
Resumen: The booking purchase process in B2C tourism online from the perspective of the quality-satisfaction-loyalty value chain has scarcely been investigated. The measurement models of the variables are not unified and essential variables, as transaction costs, need more research in order to achieve a comprehensive model of the digital tourist purchase process. This research is aimed at solving this gap through the proposal of a theoretical structural model, which is tested for the Spanish context. The results show that the measurement of website-perceived quality must include utilitarian and hedonic aspects, which can provide a competitive advantage to acquire and retain customers. Perceived quality and transaction costs determine customer''s satisfaction and, ultimately, repurchase intentions or brand loyalty. Prices are found as mediator variables fostering the effect of quality on satisfaction, and non-monetary costs act as a cause of satisfaction. The online B2C tourism business must implement efficient internal and external processes to justify perceived costs.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3390/admsci8030048
Año: 2018
Publicado en: Administrative Sciences 8, 3 (2018), 48 [18 pp]
ISSN: 2076-3387

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/UZ2018-SOC-04
Tipo y forma: Revisión (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-07-06-12:20:27)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-11-28, última modificación el 2023-07-06


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)