e-Social work and digital society: re-conceptualizing approaches, practices and technologies
Resumen: Introduction
The digitalisation of society is changing our behaviour, our institutions and the helping professions, among them social work. Adapting to this new environment is one of the main challenges facing social work as both a scientific discipline and a helping profession. This new technological environment is not only impacting on teaching methods in higher education, but also diagnostic and social intervention techniques. At the same time, processes of social exclusion are taking place in the digital domain that require social workers to become more specialised. In introducing this themed issue of the journal, we examine how social work can benefit from e-social work to adapt to the new demands and needs of today's digital society...

Idioma: Inglés
DOI: 10.1080/13691457.2018.1520475
Año: 2018
Publicado en: EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL WORK 21, 6 (2018), 801-803
ISSN: 1369-1457

Factor impacto JCR: 0.667 (2018)
Categ. JCR: SOCIAL WORK rank: 36 / 43 = 0.837 (2018) - Q4 - T3
Factor impacto SCIMAGO: 0.496 - Social Sciences (miscellaneous) (Q2) - Sociology and Political Science (Q2) - Social Work (Q2)

Tipo y forma: (PostPrint)
Área (Departamento): Área Trabajo Social y Serv.Soc (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-12-19-14:44:29)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-11-28, última modificación el 2023-12-19


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)