000086194 001__ 86194
000086194 005__ 20191128095711.0
000086194 0247_ $$2doi$$a10.19044/esj.2017.v13n10p353
000086194 0248_ $$2sideral$$a114662
000086194 037__ $$aART-2017-114662
000086194 041__ $$aspa
000086194 100__ $$0(orcid)0000-0003-4732-4128$$aBarrio Aranda, Luis del$$uUniversidad de Zaragoza
000086194 245__ $$aLa Creatividad Como Herramienta Didáctica En El Desarrollo Educativo Musical En Educación Primaria
000086194 260__ $$c2017
000086194 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000086194 5203_ $$aThis research shows a case study based on the analysis of an educational proposal focused on musical creative practice developed with 26 students in a class group of 4th year of primary education in a school year. The work was based on the musical teaching-learning process, the study of their contribution to the achievement of the set of curricular musical competences and the improvement of the student work in different contexts of learning with varying degrees of autonomy. The qualitative nature of this educational research has pointed out the use of numerous instruments for collecting information, whose triangulation has facilitated the interpretation of the results. The understanding of musical knowledge in self- experimentation and the active dimension of the educational proposal have stimulated the familiarization of students with the musical activity as a way of autodidaxia creative activity.

Esta investigación muestra un estudio de caso basado en el análisis de una propuesta educativa fundamentada en la práctica creativa musical desarrollada con 26 alumnos de un grupo-clase de 4o de Educación Primaria durante un curso escolar. El trabajo se basó en el proceso de enseñanza- aprendizaje musical, el estudio de su contribución al logro del conjunto de las capacidades musicales curriculares y a la mejora del trabajo del alumno en diversos contextos de aprendizaje con diversos grados de autonomía. La naturaleza cualitativa de esta investigación educativa ha precisado la utilización de numerosos instrumentos de recogida de información, cuya triangulación ha facilitado la interpretación de los resultados. La comprensión del conocimiento musical en la propia experimentación y la dimensión activa de la propuesta educativa han estimulado la familiarización del alumno con la actividad creativa musical como una forma de autodidaxia.
000086194 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
000086194 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000086194 7102_ $$13001$$2189$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Expres.Music.Plást.Corp.$$cÁrea Didáctica Expres. Musical
000086194 773__ $$g13, 10 (2017), 353-364$$pEur. Sci. J. (Kocani)$$tEuropean Scientific Journal (Kocani)$$x1857-7881
000086194 8564_ $$s379182$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/86194/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000086194 8564_ $$s84053$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/86194/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000086194 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:86194$$particulos$$pdriver
000086194 951__ $$a2019-11-22-14:42:47
000086194 980__ $$aARTICLE