Arousal and Executive Alterations in Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
Resumen: Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is the most common neurobehavioral disorder in childhood and can significantly affect a child’s personal and social development and academic achievement. Taking into account the model of attentional networks proposed by Posner et al., the aim of the present study was to review the literature regarding two main explicative models of ADHD, i.e., the inhibition model and the cognitive-energetic model, by discussing behavioral and neurological evidence of both models and the limitations of each model. The review highlights evidence that favors the energetic model and points to an unstable arousal as a potential pathogenetic factor in ADHD.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3389/fpsyg.2020.01991
Año: 2020
Publicado en: Frontiers in Psychology 11 (2020), 1991 1-7
ISSN: 1664-1078

Factor impacto JCR: 2.99 (2020)
Categ. JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY rank: 42 / 139 = 0.302 (2020) - Q2 - T1
Factor impacto SCIMAGO: 0.946 - Psychology (miscellaneous) (Q2)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Psicolog.Evolut.Educac (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2021-09-02-10:18:53)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2020-09-15, última modificación el 2021-09-02


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)