Consumer perceptions of a lamb meat communication campaign: A qualitative study
Resumen: This article provides early insight into the effectiveness of advertising posters designed to promote new cuts of lamb meat with a Protected Geographical Indication (PGI) and investigate consumers’ perceptions of them; focus group techniques were utilized as part of the research. Lamb meat is associated with festive consumption and tradition. Regarding the advertising poster and its effectiveness, the majority of participants stated that they were unaware of the new lamb cuts and did not remember the advertising posters. Samples of the new cuts were presented to participants, and they perceived the new cuts to be innovative.
Idioma: Inglés
DOI: 10.22004/ag.econ.309032
Año: 2020
Publicado en: Journal of Food Distribution Research 51, 3 (2020), 111-126
ISSN: 2643-3354

Factor impacto SCIMAGO: 0.133 - Agronomy and Crop Science (Q4) - Economics and Econometrics (Q4) - Management Science and Operations Research (Q4) - Marketing (Q4) - Food Science (Q4)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Econom.Sociol.Polit.Agra. (Dpto. CC.Agrar.y Medio Natural)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-06-21-15:03:29)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2021-02-15, última modificación el 2023-06-22


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)

El sistema ha encontrado un error mientras gestionaba su petición.

Los administradores del sistema han sido avisados.

En caso de duda, póngase en contacto con deposita@unizar.es