Didáctica y Organización Escolar

Últimas incorporaciones:
2025-10-24
17:02
Challenges of Innovation Through Gamification in the Classroom Denoni-Buján, Magalí ; Marcen, Celia ; Gracia-Gil, Ana ; Casanovas López, Raquel ; Coral-Aguilar, Sheila - [Education Sciences 15, 10 (2025), 1341 [16 pp.]- ISSN: 2227-7102]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-24
17:02
Cuando el alumnado toma la palabra: lo que aprendimos investigando la transición de primaria a secundaria Jiménez Andújar, Eva María ; Candela Soto, Paloma ; Bueno Baquero, Andrea - [Sociedad e Infancias 9, 1 (2025), 89-101- ISSN: 2531-0720]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-09
13:01
Mujeres que suman Villacampa Gutiérrez, Raquel ; Sevillano Rubio, Aurora ; Pérez Calle, María Begoña ; Laguna Lozano, María Pilar ; Sumelzo Jordan, Maria - [The Conversation (Ed. Española) 11 mayo (2025), [6 pp.]- ISSN: ]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-09
13:01
Learning migration and diversity through artistic narration: an application of diasporic education to the Spanish context Gracia-Gil, Ana ; Burgos Risco, Alfonso ; Monforte-García, Estefanía ; Moreno-Moreno, Jennifer ; Luis Tello, José Javier - [Cogent Education 12, 1 (2025), [20 pp.]- ISSN: 2331-186X]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-09
13:01
The role of resilient coping as a mediator between trait emotional intelligence and academic motivation in university students González-Yubero, Sara ; Palomera, Raquel ; Mauri, Marta ; Falcón, Carolina - [Trends in Neuroscience and Education (2025), 100272- ISSN: 2211-9493]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-10-02
15:03
From collecting data to reconstructing teaching practices: the value of informal conversations in ethnography Moreno-Pinillos, Cristina - [Ethnography and Education (2025), 1-18- ISSN: 1745-7823]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-09-26
14:10
El punto de vista de Orientación y del Profesorado sobre las funciones de la Red Integrada de Orientación Educativa Cid Romero, María de la Esperanza - [Enlace (Zaragoza) 35 (2025), 96-100- ISSN: 1579-1688]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-09-19
15:06
Does digital collective learning improve with more participants? An experiment on a collective learning platform Orejudo, Santos ; Casanova, Oscar ; Cano-Escoriaza, Jacobo ; Cebollero-Salinas, Ana - [Frontiers in Psychology 16 (2025), 1605499 [15 pp.]- ISSN: 1664-1078]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-09-19
15:06
Rural Teacher Competencies: An International Comparative Study on the Territorial Dimension of Rural Schools Lorenzo Lacruz, Juan ; Buscá Donet, Francesc ; Abós Olivares, Pilar - [Center for Educational Policy Studies Journal 14, 4 (2024), 145-170- ISSN: 2232-2647]
Versión publicada:  PDF Registro completo
2025-09-19
15:06
Análisis de las funciones y roles de la Orientación Educativa en la comunidad autónoma de Aragón Cid Romero, María de la Esperanza ; Blasco-Serrano, Ana Cristina ; Dieste Gracia, Belén - [Educar y orientar 20 (2024), 31-33- ISSN: 2386-8155]
Versión publicada:  PDF Registro completo