000101258 001__ 101258
000101258 005__ 20231023123343.0
000101258 0248_ $$2sideral$$a113583
000101258 037__ $$aART-2019-113583
000101258 041__ $$aeng
000101258 100__ $$0(orcid)0000-0002-4919-8113$$aGonzález Vera, María Pilar$$uUniversidad de Zaragoza
000101258 245__ $$aNew technologies in the ESP class for mechanical engineers
000101258 260__ $$c2019
000101258 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000101258 5203_ $$aA substantial reform of Spanish universities and consequent adaptation of the teaching methods has been brought about by the European Higher Education Area. The central role of students, the importance of competences and skills as well as the erruption of technology in education finds a useful ally in Project Based Learning (PBL). This paper concentrates on the teaching of English for Specific Purposes (ESP) and aims to show the potential of digital devices, new technologies and audiovisual texts and translation to provide the practical instruction on technical English by creative and motivational activities that engage students in practical learning. The study focuses on mechanical engineering students and presents the activities that revolve around the main task: to design and sell a hybrid car.

El Espacio Europeo de Educación Superior ha traído una reforma sustancial de las universidades españolas y la adaptación de los métodos educativos. El papel central del estudiante, la importancia de las destrezas y competencias y la irrupción de la tecnología en la educación encuentra en el Aprendizaje Basado en Proyectos un valioso aliado. Este artículo se centra en la enseñanza del Inglés para Fines Específicos (IFE) entre estudiantes de ingeniería mecánica y tiene como objetivo mostrar el potencial de los dispositivos digitales, las nuevas tecnologías, los textos audiovisuales y su traducción, a través de actividades creativas y motivadoras. El estudio presenta actividades que giran en torno a la tarea principal: diseñar y vender un coche híbrido.
000101258 536__ $$9info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/H16-17R
000101258 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aAll rights reserved$$uhttp://www.europeana.eu/rights/rr-f/
000101258 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000101258 7102_ $$13004$$2345$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Filolog.Inglesa y Alema.$$cÁrea Filología Inglesa
000101258 773__ $$g7, 2 (2019), 52-71$$pArgent. j. appl. linguist.$$tArgentinian journal of applied linguistics$$x2314-3576
000101258 85641 $$uhttps://faapi.org.ar/wp-content/uploads/2021/02/Ajal_Vol72.pdf$$zTexto completo de la revista
000101258 8564_ $$s825709$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/101258/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000101258 8564_ $$s2034334$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/101258/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000101258 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:101258$$particulos$$pdriver
000101258 951__ $$a2023-10-23-12:21:27
000101258 980__ $$aARTICLE