Space Race: An Interactive Digital Tool in the Classroom. Are You Ready?
Resumen: This document presents an interdisciplinary teaching experience based on Game-based Learning as an educational methodology complementary to the Flipped Classroom pedagogical approach in higher education. The tool used was the Space Race application integrated into the free Socrative software. A more active and meaningful learning has been promoted in the student with its implementation. Likewise, it has allowed the face-to-face classes to be energized, creating a relaxed atmosphere. The reflective and critical use of technological applications and mobile devices in the classroom has also been encouraged. The use of the Space Race has increased the participation of students in the classroom, their motivation and interest, collaborating in the development of skills and abilities. This tool has been very useful to obtain bidirectional teacher-student feedback in real time. As a result, a more cooperative, reflective and meaningful learning has been obtained.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3390/proceedings2211319
Año: 2018
Publicado en: Proceedings (MDPI) 2, 21 (2018), 1319 [5 pp.]
ISSN: 2504-3900

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/PIIDUZ-17-059
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/PIIDUZ-17-324
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Area Anatom.Embriol.Humana (Dpto. Anatom.Histolog.Humanas)
Área (Departamento): Área Ingeniería Eléctrica (Dpto. Ingeniería Eléctrica)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2022-02-09-09:17:18)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2022-02-09, última modificación el 2022-02-09


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)