000110644 001__ 110644
000110644 005__ 20230323131626.0
000110644 0247_ $$2doi$$a10.12800/CCD.V16I49.1540
000110644 0248_ $$2sideral$$a124777
000110644 037__ $$aART-2021-124777
000110644 041__ $$aeng
000110644 100__ $$0(orcid)0000-0001-9252-6971$$aPeñarrubia Lozano, Carlos$$uUniversidad de Zaragoza
000110644 245__ $$aTeacher training students’ perception of outdoor activities and their applicability in school centers [Percepción de los estudiantes de magisterio sobre las actividades en el medio natural y su aplicabilidad en los centros escolares]
000110644 260__ $$c2021
000110644 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000110644 5203_ $$aTeachers’ perception of insufficient training is one of the reasons why outdoor activities are not carried out properly in some schools. The aim of this qualitative study was to know the opinion of future teachers about this content. A total of 62 students (34 men and 28 women; 22.74±1.57 years) from the Degree in Primary School Education from a Spanish university participated voluntarily. To collect data, practice diaries were employed, completed at the end of the different work contents. A content analysis of the 477 journals delivered through the software NVivo 12-Plus programme was carried out. Previously, a category system defined by two dimensions was established: Firstly, the sensations aroused by the practice of outdoor activities; secondly, their possible replicability in a Primary School classroom. In the first dimension, references to the emotional and social facets dominated. In the second one, the perception of an improvement in professional performance and the intention of replicating it due to its high educational value, as well as the limitations to its applicability in schools were remarkable. It can be concluded that initial training should focus more on finding solutions to the limitations encountered by students. © 2021, Universidad Catolica San Antonio Murcia. All rights reserved. la opinión de los futuros maestros sobre este contenido. Participaron voluntariamente un total de 62 estudiantes (34 hombres, 28 mujeres; 22.74±1.57 años) del Grado de Magisterio en Educación Primaria de una universidad española. Para la recogida de datos se utilizaron diarios de prácticas, completados al finalizar los diferentes contenidos de trabajo. Se realizó un análisis de contenido de 477 diarios mediante el programa informático NVivo 12-Plus. Previamente, se estableció un sistema de categorías definido por dos dimensiones: primero, las sensaciones que suscita la práctica de actividades en el medio natural; segundo, su posible replicabilidad en un aula de Educación Primaria. En la primera dimensión, predominaron las referencias sobre las facetas emocional y social. En la segunda, destacaron tanto la percepción de una mejora en el desempeño profesional y la intención de réplica por su alto valor educativo como las limitaciones para su aplicabilidad en la escuela. Se puede concluir que la formación inicial debería incidir más en la búsqueda de soluciones a las limitaciones encontradas por los estudiantes.
000110644 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc-sa$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
000110644 592__ $$a0.184$$b2021
000110644 594__ $$a1.2$$b2021
000110644 593__ $$aPhysical Therapy, Sports Therapy and Rehabilitation$$c2021$$dQ4
000110644 593__ $$aHealth (social science)$$c2021$$dQ4
000110644 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000110644 700__ $$0(orcid)0000-0002-5359-1751$$aLizalde Gil, Manuel$$uUniversidad de Zaragoza
000110644 700__ $$0(orcid)0000-0002-3776-2901$$aRapún López, Marta$$uUniversidad de Zaragoza
000110644 700__ $$0(orcid)0000-0002-6066-8200$$aFalcón Miguel, David$$uUniversidad de Zaragoza
000110644 7102_ $$13001$$2187$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Expres.Music.Plást.Corp.$$cÁrea Didáctica Expres.Corporal
000110644 773__ $$g16, 49 (2021), 355-364$$pCult. cienc. deporte$$tCultura, Ciencia y Deporte$$x1696-5043
000110644 8564_ $$s252099$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/110644/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000110644 8564_ $$s2080045$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/110644/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000110644 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:110644$$particulos$$pdriver
000110644 951__ $$a2023-03-23-12:58:53
000110644 980__ $$aARTICLE