000110826 001__ 110826
000110826 005__ 20220223124041.0
000110826 0247_ $$2doi$$a10.1387/tantak.22236
000110826 0248_ $$2sideral$$a127710
000110826 037__ $$aART-2021-127710
000110826 041__ $$aeus
000110826 100__ $$aMartinez-Santos, Raul
000110826 245__ $$aHeziketa fisikoa Heziberri berrian: gidalerroak eta argudioak azaltzen
000110826 260__ $$c2021
000110826 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000110826 5203_ $$aHeziberri 2020, the plan that regulates basic education in the Basque Country, is com- ing to its end. This paper is a reflection on the elements to be taken into account when designing the new plan. It is known that the existing decree includes several key concepts of the science of motor ac- tion, such as motor behaviour or motor conduct. Now that it is about to be reviewed, it has been found appropriate to set out the criteria for a physical education based on motor action and consistent with praxeology. After the introduction of the internal logic of physical education, the legislative, pedagogi- cal, and didactic areas of intervention are explained by considering the motor action, which gives and assures its distinctive characteristics. Our aim is to set the foundations of a modern physical education on a rationale able to explain and give sense to the action of physical educators.
Euskadiko Oinarrizko Hezkuntza arautzen duen Heziberri 2020 plana bukatzear dago. Testu hau heziketa fisikoaren arloak Heziberri berrian izan beharko lituzkeen irizpideen aurkez- pen bat da. Jakina da indarrean dagoen dekretuak akzio motorraren zientziaren hainbat kontzeptu gako hartzen dituela bere baitan, jokabide motorra edo portaera motorra kasu. Orain berritzear dagoelarik, egokia ikusi da akzio motorrean oinarritzen den eta praxiologiarekiko koherentea den heziketa fisiko batek izan beharko lituzkeen irizpideak azaltzea. Heziketa fisikoaren barne logika aurkeztu ondoren, berariazko berezitasuna ematen dion akzio motorra kontutan hartuz, esku-hartzea osatzen duten arlo le- gegile, pedagogiko eta didaktikoak azaltzen dira. Beti ere akzio motorrean oinarritutako heziketa fisi- koak arlo horietako bakoitzean bete beharko lituzkeen gidalerroak erakutsiz. Heziketa fisiko moderno bat eraikitzeko zutabeak jasoz eta irakasleon jarduna argituz eta zentzuz betez, Heziberri berrian joka- bide motorren hezkuntza bermatzea da xedea.
000110826 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc-nd$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
000110826 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000110826 700__ $$aOiarbide, Asier
000110826 700__ $$aAracama, Astrid
000110826 700__ $$0(orcid)0000-0001-5853-4812$$aFounaud Cabeza, María Pilar$$uUniversidad de Zaragoza
000110826 7102_ $$13001$$2187$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Expres.Music.Plást.Corp.$$cÁrea Didáctica Expres.Corporal
000110826 773__ $$g33, 2 (2021), 29-47$$pTantak$$tTantak$$x0214-9753
000110826 8564_ $$s789605$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/110826/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000110826 8564_ $$s1535722$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/110826/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000110826 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:110826$$particulos$$pdriver
000110826 951__ $$a2022-02-23-11:10:56
000110826 980__ $$aARTICLE