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000112001 0247_ $$2doi$$a10.6018/RCSAR.359561
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000112001 100__ $$aMartínez-Romero M.J.
000112001 245__ $$aThe effect of previous experience with working in groups on students’ academic performance in the accounting discipline [El efecto de la experiencia previa de trabajo en grupo sobre el rendimiento académico de los estudiantes en la disciplina de contabilidad]
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000112001 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000112001 5203_ $$aThis paper analyses the implementation of cooperative learning techniques in accounting subjects to investigate whether students’ willingness to work in groups, based on their perceptions regarding this learning technique arising from previous group working experiences, are related to their academic performance. The findings reveal that students’ perceptions regarding their improved skills due to having worked in groups are positively and significantly related to their academic performance; meanwhile, students’ perceptions of having learnt from others are negatively and significantly related to their academic performance. Therefore, this study extends the existing literature on cooperative learning and students’ academic performance by considering students’ attitudes toward working in groups resulting from their prior experiences.
Este trabajo analiza la aplicación de técnicas de aprendizaje cooperativo en asignaturas de contabilidadpara investigar si la disposición de los estudiantes a trabajar en grupo, a partir de sus percepciones sobreesta técnica de aprendizaje derivadas de experiencias previas de trabajo en grupo, están relacionadas consu rendimiento académico. Los resultados revelan que las percepciones de los estudiantes respecto a lamejora de sus habilidades por haber trabajado en grupo se relacionan positiva y significativamente consu rendimiento académico; mientras que las percepciones de los estudiantes respecto a haber aprendidode otros se relacionan negativa y significativamente con su rendimiento académico. Por lo tanto, esteestudio amplía la literatura existente sobre el aprendizaje cooperativo y el rendimiento académico de losestudiantes, al considerar las actitudes de los estudiantes hacia el trabajo en grupo resultantes de susexperiencias previas.
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