Non-line-of-sight transient rendering

Royo, Diego (Universidad de Zaragoza) ; García, Jorge ; Muñoz, Adolfo (Universidad de Zaragoza) ; Jarabo, Adrian
Non-line-of-sight transient rendering
Financiación H2020 / H2020 Funds
Resumen: The capture and analysis of light in flight, or light in transient state, has enabled applications such as range imaging, reflectance estimation and especially non-line-of-sight (NLOS) imaging. For this last case, hidden geometry can be reconstructed using time-resolved measurements of indirect diffuse light emitted by a laser. Transient rendering is a key tool for developing such new applications, significantly more challenging than its steady-state counterpart. In this work, we introduce a set of simple yet effective subpath sampling techniques targeting transient light transport simulation in occluded scenes. We analyze the usual capture setups of NLOS scenes, where both the camera and light sources are focused on particular points in the scene. Also, the hidden geometry can be difficult to sample using conventional techniques. We leverage that configuration to reduce the integration path space. We implement our techniques in a modified version of Mitsuba 2 adapted for transient light transport, allowing us to support parallelization, polarization, and differentiable rendering. © 2022 The Author(s)
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.cag.2022.07.003
Año: 2022
Publicado en: COMPUTERS & GRAPHICS-UK 107 (2022), 84-92
ISSN: 0097-8493

Factor impacto JCR: 2.5 (2022)
Categ. JCR: COMPUTER SCIENCE, SOFTWARE ENGINEERING rank: 52 / 108 = 0.481 (2022) - Q2 - T2
Factor impacto CITESCORE: 4.9 - Computer Science (Q2) - Engineering (Q2)

Factor impacto SCIMAGO: 0.539 - Computer Graphics and Computer-Aided Design (Q2) - Computer Vision and Pattern Recognition (Q2) - Engineering (miscellaneous) (Q2) - Signal Processing (Q2) - Human-Computer Interaction (Q3) - Software (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/AEI/PID2019-105004GB-I00
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/682080/EU/Intuitive editing of visual appearance from real-world datasets/CHAMELEON
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/956585/EU/Predictive Rendering In Manufacture and Engineering/PRIME
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Lenguajes y Sistemas Inf. (Dpto. Informát.Ingenie.Sistms.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-06-14-09:08:38)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Lenguajes y Sistemas Informáticos



 Registro creado el 2022-10-06, última modificación el 2024-06-14


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)