An evaluation of undergraduate student nurses' gameful experience whilst playing a digital escape room as part of a FIRST year module: a cross-sectional study
Resumen: The circumstances arising from the COVID-19 pandemic have accelerated the use of digital teaching and learning in health professions education. Digital gamification-based teaching and learning activities are innovative and versatile tools for the acquisition of professional competencies in higher education, which can be used on a range of topics and can be supplemental to other teaching methods.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.nedt.2022.105527
Año: 2022
Publicado en: NURSE EDUCATION TODAY 118 (2022), 105527 [8 pp.]
ISSN: 0260-6917

Factor impacto JCR: 3.9 (2022)
Categ. JCR: EDUCATION, SCIENTIFIC DISCIPLINES rank: 9 / 43 = 0.209 (2022) - Q1 - T1
Categ. JCR: NURSING rank: 10 / 123 = 0.081 (2022) - Q1 - T1
Categ. JCR: NURSING rank: 10 / 125 = 0.08 (2022) - Q1 - T1

Factor impacto CITESCORE: 5.5 - Nursing (Q1) - Social Sciences (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 0.946 - Nursing (miscellaneous) (Q1) - Education (Q1)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Enfermería (Dpto. Fisiatría y Enfermería)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-03-18-14:25:09)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Enfermería



 Registro creado el 2022-11-24, última modificación el 2024-03-19


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)