Influencer marketing on TikTok: the effectiveness of humor and followers’ hedonic experience
Resumen: This work examines the determinants of the success of influencer marketing on the youth-focused TikTok, the fastest growing social network. It analyses the effects of influencers' account characteristics (originality, quality, quantity and humor) on their followers' hedonic experience and perceived opinion leadership, and how these impact on their intentions to follow influencers’ accounts and advice. A survey of followers of a popular Spanish TikTok influencer showed that originality and opinion leadership play important roles and that, because TikTok is distinctive, humor increased the effectiveness of messages (through hedonic experience). Suggestions are made to advance the understanding of this novel phenomenon.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.jretconser.2022.103149
Año: 2023
Publicado en: Journal of Retailing and Consumer Services 70 (2023), 103149 [12 pp.]
ISSN: 0969-6989

Factor impacto JCR: 11.0 (2023)
Categ. JCR: BUSINESS rank: 8 / 302 = 0.026 (2023) - Q1 - T1
Factor impacto CITESCORE: 20.4 - Marketing (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 2.99 - Marketing (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA-FSE/S20-20R METODO Research Group
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MCIU/FPU18-02037
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MCIU/PID2019-105468RB-I00
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-07-31-09:40:20)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-01-26, última modificación el 2024-07-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)