Single application of the unified protocol in university students of the Balearic Islands: a pilot study
Resumen: Despite the proven evidence of the Unified Protocol (UP) for the transdiagnostic treatment of emotional disorders (ED), there is no study using the UP to treat ED in a Spanish clinical sample of university students. The objective of this study has been to determine the clinical utility of UP in this population. The project consisted of a pilot study of an open treatment outcome study without a control group, carried out in the psychological care service of the University of the Balearic Islands. UP was applied in individual face to face format to 17 participants with a diagnosis of ED. After the intervention, only two participants maintained their diagnosis. Except for one participant, all had a statistically significant reduction in depressive and anxious symptoms, with moderate-large effect sizes (Cohen's r = 0.48-0.62). These results are encouraging and are consistent with the evidence to date. We believe that UP could be a clinically useful treatment alternative for university psychological services.
Idioma: Inglés
DOI: 10.5944/ap.19.2.37010
Año: 2022
Publicado en: Acción psicológica 19, 2 (2022), 115-128
ISSN: 1578-908X

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA-FEDER/S31-20D
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Person.Eval.Trat.Psicoló. (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2023-05-25-14:27:24)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-05-25, última modificación el 2023-05-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)