Seeing more than reading: the visual mode in utilities' sustainability reports
Resumen: The analysis of semiotic modes of communication used in corporate reports is very relevant for understanding how meanings are communicated to readers or viewers. But researchers' interest has mainly focused on verbal and numerical modes of communication, and the focus on the visual mode has been very limited. This paper contributes to filling this gap through an explorative analysis of how the visual artefacts are used with the text (verbal and numerical) in utilities' corporate sustainability reports. Results show that visual artefacts are more used for captivating readers' or viewers' attention, spatializing and materializing concepts than infiltrating meanings.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.jup.2023.101610
Año: 2023
Publicado en: UTILITIES POLICY 83 (2023), 101610 [15 pp.]
ISSN: 0957-1787

Factor impacto JCR: 3.8 (2023)
Categ. JCR: ENVIRONMENTAL SCIENCES rank: 129 / 358 = 0.36 (2023) - Q2 - T2
Categ. JCR: ENVIRONMENTAL STUDIES rank: 53 / 182 = 0.291 (2023) - Q2 - T1
Categ. JCR: ENERGY & FUELS rank: 89 / 171 = 0.52 (2023) - Q3 - T2

Factor impacto CITESCORE: 6.8 - Sociology and Political Science (Q1) - Economics, Econometrics and Finance (all) (Q1) - Business and International Management (Q1) - Economics and Econometrics (Q1) - Economics, Econometrics and Finance (miscellaneous) (Q1) - Law (Q1) - Energy (all) (Q2) - Transportation (Q2)

Factor impacto SCIMAGO: 0.889 - Law (Q1) - Sociology and Political Science (Q1) - Development (Q1) - Business and International Management (Q1) - Management, Monitoring, Policy and Law (Q2) - Transportation (Q2) - Economics and Econometrics (Q2)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/AEI/PID2020-113905GB-I00
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S56-23R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Economía Finan. y Contab. (Dpto. Contabilidad y Finanzas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-11-22-12:08:37)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-07-28, última modificación el 2024-11-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)