000127892 001__ 127892
000127892 005__ 20240319081027.0
000127892 0247_ $$2doi$$a10.1080/14680777.2022.2053867
000127892 0248_ $$2sideral$$a128841
000127892 037__ $$aART-2022-128841
000127892 041__ $$aeng
000127892 100__ $$aBarbero-Mauri, Georgina
000127892 245__ $$aBreaks and continuities in intensive mothering on facebook. the case of malasmadres and Pequefelicidad
000127892 260__ $$c2022
000127892 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000127892 5203_ $$aMotherhood as the key to femininity did not appear until the eighteenth century, and it was not until the beginning of the twentieth century, together with the appearance of mass media, that the ideal of the "perfect mother" began to spread through the model of intensive mothering. The main objective of this work is to analyse, from a gender perspective, the messages and discourses on how to be a mother that are transmitted through Facebook. For this, two Spanish Facebook pages that discuss motherhood, Pequefelicidad and Malasmadres, have been selected. A total of 30 publications on these pages between the months of January and March 2019 have been analysed, and the results reveal that the intensive mothering model continues to be reproduced, despite progress in gender equality.

La maternidad como clave de la feminidad no apareció hasta el siglo XVIII, y no fue hasta principios del siglo XX, junto con la aparición de los medios de comunicación, cuando el ideal de la “madre perfecta” comenzó a difundirse a través del modelo de maternidad intensiva. El principal objetivo de este trabajo es analizar, desde una perspectiva de género, los mensajes y discursos sobre cómo ser madre que se transmiten a través de Facebook. Para ello se han seleccionado dos páginas españolas de Facebook que hablan de maternidad, Pequefelicidad y Malasmadres . Se han analizado un total de 30 publicaciones en estas páginas entre los meses de enero y marzo de 2019, y los resultados revelan que el modelo de maternidad intensiva sigue reproduciéndose, a pesar de los avances en igualdad de género.
000127892 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
000127892 590__ $$a1.7$$b2022
000127892 591__ $$aWOMENS STUDIES$$b20 / 45 = 0.444$$c2022$$dQ2$$eT2
000127892 591__ $$aCOMMUNICATION$$b70 / 96 = 0.729$$c2022$$dQ3$$eT3
000127892 592__ $$a0.82$$b2022
000127892 593__ $$aCommunication$$c2022$$dQ1
000127892 593__ $$aVisual Arts and Performing Arts$$c2022$$dQ1
000127892 593__ $$aGender Studies$$c2022$$dQ1
000127892 594__ $$a3.0$$b2022
000127892 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
000127892 700__ $$0(orcid)0000-0003-1299-6514$$aHernández-Cordero, Ana Lucía$$uUniversidad de Zaragoza
000127892 700__ $$0(orcid)0000-0002-1690-4130$$aLópez-del Hoyo, Yolanda$$uUniversidad de Zaragoza
000127892 7102_ $$14009$$2730$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Psicología y Sociología$$cÁrea Psicología Básica
000127892 7102_ $$14009$$2775$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Psicología y Sociología$$cÁrea Sociología
000127892 773__ $$g23, 5 (2022), 2374-2390$$pFemi. media sutud.$$tFeminist media studies$$x1468-0777
000127892 8564_ $$s474777$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/127892/files/texto_completo.pdf$$yPostprint
000127892 8564_ $$s1074240$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/127892/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yPostprint
000127892 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:127892$$particulos$$pdriver
000127892 951__ $$a2024-03-18-16:47:29
000127892 980__ $$aARTICLE