Immigrant students with limited or interrupted formal education: the influence of high expectations and adult role models on educational inclusion
Resumen: This exploratory study examines non-refugee immigrant students with limited or interrupted formal education (SLIFE) from Latin America pursuing their secondary education. The education system and the language (English) used differ from the system and language (Spanish) used in their home countries, leading to the educational exclusion of this group. Therefore, we focus on analysing the positive role of high expectations and adult role models concerning the educational inclusion of SLIFE in the host country. To this end, we conducted an empirical research using the communicative approach, interviewing 36 Latin American SLIFE between 15 and 20 years and 14 of their families.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3935/ljsr.v29i2.370
Año: 2023
Publicado en: Ljetopis Socijalnog Rada 29, 2 (2023), 265-283
ISSN: 1846-5412

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Sociología (Dpto. Psicología y Sociología)
Área (Departamento): Área Trabajo Social y Serv.Soc (Dpto. Psicología y Sociología)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-11-29-15:04:38)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-11-29, última modificación el 2023-11-29


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)