Who is on the campus dance floor of sustainability reporting? The Spanish case

Garcia-Lacalle, Javier (Universidad de Zaragoza) ; Martin, Emilio (Universidad de Zaragoza) ; Royo, Sonia (Universidad de Zaragoza)
Who is on the campus dance floor of sustainability reporting? The Spanish case
Resumen: This study examines the different levels of adoption of sustainability practices among Spanish universities and the factors that drive them to disclose stand-alone sustainability reports. The findings reveal three patterns of adoption of sustainability practices and indicate that only around one third of Spanish universities disclose up-to-date sustainability reports on their websites. Disclosure is positively related to universities’ commitment to sustainability and their participation in international sustainability rankings, reflecting a strategic orientation of the organization towards sustainability. This article’s main contribution to previous literature is the analysis of sustainability practices and sustainability reporting in a whole university system.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1080/09540962.2024.2328518
Año: 2024
Publicado en: PUBLIC MONEY & MANAGEMENT (2024), [10 pp.]
ISSN: 0954-0962

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/AEI/PID2020-113905GB-I00
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S56-23R
Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Economía Finan. y Contab. (Dpto. Contabilidad y Finanzas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Fecha de embargo : 2025-09-18
Exportado de SIDERAL (2024-04-12-13:58:44)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-04-12, última modificación el 2024-04-12


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)