Are new technologies influencing the academic results achieved by students? An exploratory study
Resumen: The purpose of this study is to analyze the application of Information Communication Technologies (ICTs) within tertiary education in a Spanish University. We analyze the results of a new initiative developed by the University of Zaragoza through an innovative project for a virtual campus called ‘Anillo Digital Docente’. Data relating to the degree of WebCT’s use is analyzed, as well as the academic results achieved by the students using it. These results are compared with the results achieved by other students studying in a traditional teaching setting. Several conclusions are drawn from this comparison: firstly, on how effective these technologies are within regulated university education; and secondly, on how beneficial the extension of its application would be to other educational areas.
Idioma: Inglés
Año: 2010
Publicado en: The Turkish online journal of distance education 11, 3 (2010), 32-49
ISSN: 1302-6488

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Organización de Empresas (Dpto. Direcc.Organiza.Empresas)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)
Área (Departamento): Área Economía Finan. y Contab. (Dpto. Contabilidad y Finanzas)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.


Exportado de SIDERAL (2024-07-19-18:28:40)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-07-19, última modificación el 2024-07-19


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)