Abstract: This undergraduate dissertation aims to analyse the way in which Nicole Holofcener uses the female perspective of romantic relationships in her movies. The movie selected to illustrate this is Lovely & Amazing (2001) and the analysis is focused in how the movie provides the audience with the perspective of its female protagonists (Annie, Michelle, Elizabeth and Jane), while leaving the male characters at a secondary level of importance. Furthermore, through the analysis, this dissertation also aims to accurately explain Lovely & Amazing as an independent romantic comedy of the beginning of the 20th century and compare it with Hollywood romantic comedies and indie productions of the genre from the same, previous and posterior decades. To do this, the analysis will not only focus on the ideology and conventions presented by the movie but also in the themes it deals with, such as death or parenthood, among others. Este Trabajo de Fin de Grado busca analizar la forma en la que Nicole Holofcener utiliza en sus películas la perspectiva femenina de las relaciones amorosas. La película seleccionada para ilustrarlo es Lovely & Amazing (2001) y el análisis de esta se centra en como dicha película da a la audiencia la perspectiva de las protagonistas femeninas (Annie, Michelle, Elizabeth y Jane), dejando a su vez a los personajes masculinos en un segundo plano. Además, mediante este análisis, este trabajo busca también explicar con exactitud Lovely & Amazing como una comedia romántica independiente de principios del siglo XX y compararla con la comedia romántica de Hollywood, y la comedia romántica independiente de su década, pero también previas y posteriores. Para ello el análisis no solo se centrará en la ideología de la película y sus normas, pero también en los temas que trata como pueden ser la muerte o la paternidad entre otros.