Adolescent acquisition of social, personal, and individualist values in four intensive, non-formal education programs
Resumen: Non-formal summer education activities for adolescents vary considerably in terms of programs and design, but articles that compare different types of summer education programs are rare. Our study analyzed and compared the results of four intensive summer programs conducted in Spain. A total of 443 adolescents participated in this study: 57.5 % male and 42.5 % female, with a mean age of 15.50 (S·D = 1.64). Our results show that the youngsters who participated in three of the four programs already had a profile of social values that differed from that of the general population. After attending summer camp, participants improved their scores on the Social and Personal Values scales, and their measured degree of hedonism decreased. These changes were more relevant in Scouts, YMCA, and Work Camps; they were only evident to a lesser extent in subjects who participated in Educational Support. We propose different hypotheses to explain how these programs have evolved.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.appdev.2025.101788
Año: 2025
Publicado en: JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 98 (2025), 101788 [13 pp.]
ISSN: 0193-3973

Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Psicolog.Evolut.Educac (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Fecha de embargo : 2026-03-28
Exportado de SIDERAL (2025-04-03-14:37:23)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Psicología Evolutiva y de la Educación



 Registro creado el 2025-04-03, última modificación el 2025-04-03


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)