000153136 001__ 153136 000153136 005__ 20251017144642.0 000153136 0247_ $$2doi$$a10.7203/anuari.psicologia.17.2.29 000153136 0248_ $$2sideral$$a143588 000153136 037__ $$aART-2016-143588 000153136 041__ $$acat 000153136 100__ $$aDíez, Óscar 000153136 245__ $$aEl coaching i l'entrevista motivacional: punts de connexió 000153136 260__ $$c2016 000153136 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted 000153136 5203_ $$aEl coaching i l’entrevista motivacional són dues tècniques d’intervenció que comparteixen la rellevància concedida al canvi i, actualment, el seu apogeu social. Aquest treball exploratori pretén revisar altres possibles punts de connexió entre ambdues modalitats d’actuació. Per a això, s’empra una anàlisi de treballs recents sobre coaching i documents científics sobre l’entrevista motivacional, localitzats a través de la base de dades bibliogràfica Dialnet. La mostra documental també s’ha enriquit amb aportacions d’experts que apliquen o investiguen sobre les dues tècniques. Els resultats del treball ofereixen dades específiques sobre: l’origen del coaching i de l’entrevista motivacional, la seua definició, els fonaments, les influències, els professionals que les apliquen, la metodologia emprada i els seus efectes. Les conclusions del treball assenyalen que les dues modalitats d’intervenció presenten aspectes comuns: van sorgir en un moment molt pròxim, les definicions en mostren trets anàlegs –com ara la importància concedida al diàleg–, comparteixen influències –com la Psicologia Humanista–, tenen modalitats específiques compartides –com l’afrontament de dificultats en l’àmbit personal–, els seus professionals presenten paral·lelismes –quant a coneixements, motivacions, aptituds i actituds–, utilitzen metodologies que presenten simetries –en el tipus de relació que incentiven, en els continguts que es tracten a les sessions, en el tipus d’accions que es plantegen i en l’estructura global dels processos– i coincideixen en alguns dels efectes que provoquen –com és el cas de la promoció de la salut–. Coaching and motivational interviewing are intervention techniques which share the emphasis on change and, nowadays, their social wheight. This exploratory work aims to review other probable connection points between these two modalities of intervention. For that purpose, an analysis of recent papers and scientific documents about motivational interviewing located through the bibliographic database Dialnet has been carried out. The documentary sample has been enriched with suggestions by experts who apply or research about these techniques. The study results offer specific data about the coaching and motivational interviewing beginning with, their definition, their influences, their types, the professionals who apply the techniques, their methodology and their effects. Study conclusions point out that both modalities of action show common aspects: they appear in the very next moment, their definitions have analogues features –such as the importance attached to dialogue–, share influences –such as humanistic psychology–, have shared specific kinds –such as coping mechanisms in personal scope–, their professionals present parallels –such as knowledge, motivation, aptitudes and attitudes–, use methodologies with symmetries –in the kind of relationship which is promoted, in the contents which are talked about during sessions, in the type of actions which are suggested and in the global structure of processes– and coincide some of the effects which are generated –such as health promotion–. 000153136 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es 000153136 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion 000153136 700__ $$0(orcid)0000-0003-4005-9552$$aFalcó Boudet, Jorge L.$$uUniversidad de Zaragoza 000153136 7102_ $$15008$$2785$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Ingeniería Electrón.Com.$$cÁrea Tecnología Electrónica 000153136 773__ $$g17, 1 (2016), 29-50$$pAnu. psicol. Soc. Valencia. Psicol.$$tAnuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia$$x1135-1268 000153136 8564_ $$s825039$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/153136/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada 000153136 8564_ $$s986364$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/153136/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada 000153136 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:153136$$particulos$$pdriver 000153136 951__ $$a2025-10-17-14:32:40 000153136 980__ $$aARTICLE