Close domesticity, intimate glances
Resumen: Typologically, I have felt attracted by the “house” in its objectual condition, from its reiteration and seriation, as it already happened in the series “Twentysix (abandoned) gasoline stations”. In 2021 the magazine AV published the series “Collecting Homes” in dialogue with other somewhat analogous series such as “Typologies” by Bruno Fontana or “Free Architecture” by Adam Wiseman. However, that same article already put on the table other views that penetrate into the domestic sphere, into the interior of the dwelling, where the experience of collective dwelling really takes place: Todd Hido’s work “House Hunting” illuminates the gloom of the anodyne American suburban spaces by illuminating the inhabited interior and, for their part, Bogdan Girbovan’s “10/1” and Michael Wolf’s “100x100” series delve into the relationship between the repetitive collective domestic space and the way in which the inhabitant and his objects shape and qualify it.
Idioma: Inglés
Año: 2025
Publicado en: Sophia (Porto) 9 (2025), 242-261
ISSN: 2183-8976

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Proyectos Arquitectónicos (Dpto. Arquitectura)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2025-10-17-14:32:13)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Proyectos Arquitectónicos



 Registro creado el 2025-05-16, última modificación el 2025-10-17


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)