Detection, diagnosis and intervention in students with dyslexia. Guide for students of educational sciences.
Resumen: This article aims to provide more information and collect key ideas for educational intervention with students who have dyslexia. To this end, keys are given for the detection, diagnosis and intervention for students who have special educational needs, specifically dyslexia. Dyslexia is defined as a specific neurobiologically based reading learning disorder that persistently affects phonological decoding and/or word recognition, interfering with academic performance with a reading delay of at least two years. This work is intended for future teachers or education professionals who will have to provide an appropriate educational response to these students. In this work you will find its definition, classification, etiology, instruments for psycho-pedagogical evaluation, educational response and a section intended for guidance for families or legal guardians.
Idioma: Inglés
DOI: 10.5281/zenodo.10991686
Año: 2024
Publicado en: International journal of social science and humanities research 12, 2 (2024), 38 - 41
ISSN: 2348-3156

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2025-10-17-14:18:41)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2025-09-08, última modificación el 2025-10-17


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)