Learning difficulties: Theoretical framework and didactic guidelines for students of education sciences
Resumen: This article explores the multifaceted nature of learning difficulties, focusing on their theoretical basis, diagnostic methodologies, and effective educational interventions. With an emphasis on disorders such as dyslexia, dysgraphia, and dyscalculia, the discussion highlights the critical role of integrating neurobiological, cognitive, and educational research to enhance understanding and treatment strategies. The article argues for a multidisciplinary approach in educational settings to ensure early diagnosis and tailored interventions, emphasizing the importance of creating supportive learning environments that adapt to diverse learning needs. This comprehensive overview provides educators, policymakers, and educational researchers with insights into the complexities of learning difficulties and the imperative for evidence-based practices and policies in education.
Idioma: Inglés
Año: 2024
Publicado en: International journal of social science and humanities research 12, 2 (2024), 195 - 197
ISSN: 2348-3156

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2025-10-17-14:33:27)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2025-09-08, última modificación el 2025-10-17


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)