000030884 001__ 30884
000030884 005__ 20150429091727.0
000030884 037__ $$aTAZ-TFG-2014-2813
000030884 041__ $$aspa
000030884 1001_ $$aMartínez Caballo, Alejandro
000030884 24500 $$aEl Currículum de Educación Física en Educación Primaria : Análisis del modelo educativo en Inglaterra
000030884 260__ $$aZaragoza$$bUniversidad de Zaragoza$$c2014
000030884 500__ $$aThis final assignment displays a research about the Physical Education curriculum in England. We have started with a description of this English Education model and then we continued with a comparative between this English Education model and the Spanish one. Physics has been the subject chosen to face this investigation. The Curriculum has been analysed focusing in the relevance of the subject in each country, talking about their aims, objectives and evaluation goals which appears in their curriculum, ending with the different teaching styles that each country proposes. First of all, we have started with the legislative evolution of the Physical Education curriculum, secondly it has been deeply studied, describing the main Primary Physical Education characteristics. The Physical Education model in Spain has been used as an example. Through this research we have been able to see that there are some similarities like the theoretical and practical way to apply the different teaching styles, and some other differences as well, like the number of Physical Education weekly hours, or the big differences in the approach of the aims, objectives and evaluation goals in each Physical Curriculum.
000030884 506__ $$aby-nc-sa$$bCreative Commons$$c3.0$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
000030884 520__ $$aEn este trabajo de fin de grado se expone una investigación realizada sobre el currículum de Educación Física en Inglaterra. Se ha realizado una descripción y posteriormente una comparación de este modelo educativo con el español. La asignatura seleccionada para este estudio ha sido la Educación Física. Se ha analizado el currículum atendiendo al enfoque de la asignatura en cada país, sus objetivos, contenidos y criterios de evaluación, junto a los diferentes estilos de enseñanza que se plantean y se siguen en cada país. La metodología seguida ha sido en primer lugar analizar la evolución legislativa del currículum de Educación Física, para posteriormente tratarlo en profundidad, describiendo los pilares de su enseñanza en el caso de la Educación Primaria. Se ha utilizado como base comparativa el currículum de Educación Física en España. A través de esta investigación hemos visto como existen algunas similitudes; como en la teoría y práctica de gran parte de la metodología de la asignatura de Educación Física, y otras muchos aspectos diferenciadores; como el número de horas semanales de la asignatura o las grandes diferencias en el planteamiento de objetivos, contenidos y criterios de evaluación de cada currículum.
000030884 521__ $$aGraduado en Maestro Educación Primaria
000030884 540__ $$aDerechos regulados por licencia Creative Commons
000030884 6531_ $$acurrículum de educación física
000030884 6531_ $$aley orgánica de educación
000030884 6531_ $$acurrículum nacional de Inglaterra
000030884 6531_ $$aestilos de enseñanza
000030884 700__ $$aPradas de la Fuente, Francisco$$edir.
000030884 7102_ $$aUniversidad de Zaragoza$$bExpresión Musical, Plástica y Corporal$$cDidáctica de la Expresión Corporal
000030884 8560_ $$f550106@celes.unizar.es
000030884 8564_ $$s582191$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/30884/files/TAZ-TFG-2014-2813.pdf$$yMemoria (spa)$$zMemoria (spa)
000030884 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:30884$$pdriver$$ptrabajos-fin-grado
000030884 950__ $$a
000030884 951__ $$adeposita:2015-04-21
000030884 980__ $$aTAZ$$bTFG$$cFCHE