TAZ-TFG-2014-1744


Achieving Intelligibility in Spoken English: the Role of Weak Forms

Sancho Sierra, Cristina
Guillén Galve, Ignacio (dir.)

Universidad de Zaragoza, FFYL, 2014
Filología Inglesa y Alemana department, Filología Inglesa area

Graduado en Estudios Ingleses

Abstract: El objetivo principal de este trabajo es mostrar cómo las llamadas weak forms en el inglés hablado son frecuentemente mal utilizadas por los hablantes de inglés como lengua extranjera, dando como resultado numerosos malentendidos. La información utilizada para este estudio se obtuvo de artículos escritos por autores especializados en este campo, así como de materiales de enseñanza que actualmente se utilizan en España. Finalmente, se sugiere la posibilidad de mejorar la competencia fonológica de los estudiantes, tanto en producción como en percepción, aplicando nuevos enfoques que pudieran potenciar la enseñanza de las destrezas orales en la lengua inglesa. Abstract The major objective of this essay is to show how weak forms are frequently misused among speakers of English as a foreign language, giving as a result numerous misunderstandings. The data used for this study were obtained from papers written by specialized scholars on this field and also actual teaching materials, which were chosen because they are now used in Spain. It was concluded that learners of English as a foreign language could improve their phonological competence, in both production and perception, if recent approaches were applied to teaching oral skills including phonology.


Free keyword(s): weak forms ; english rhythm ; accent ; stress-timed
Tipo de Trabajo Académico: Trabajo Fin de Grado

Creative Commons License



El registro pertenece a las siguientes colecciones:
Academic Works > Trabajos Académicos por Centro > facultad-de-filosofia-y-letras
Academic Works > End-of-grade works



Back to search

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)