GDOC-2013-0960

Introducción al márketing - [27303]


Curso: 2013-2014

Universidad de Zaragoza, Zaragoza

Titulación: Graduado en Administración y Dirección de Empresas

Idioma: Español

Profesor(es): Barlés Arizón, María José ; Flavián Blanco, Carlos ; Iniesta Alemán, Isabel ; Grillo Mendez, Ana Julia ; Fraj Andrés, Elena ; Bravo Gil, Rafael ; Gurrea Sarasa, Raquel ; Casaló Ariño, Luis Vicente ; Orús Sanclemente, Carlos ; Belanche Gracia, Daniel

Resumen: La asignatura Introducción al Marketing pertenece al Módulo “Marketing e Investigación de Mercados”. Esta asignatura, de carácter introductorio, tiene como principal objetivo iniciar a los alumnos en los conceptos básicos, instrumentos y decisiones de marketing. Al mismo tiempo, se pretende preparar a los estudiantes para adquirir conocimientos más profundos sobre la disciplina del marketing en los siguientes cursos. Para ello, la asignatura se estructura en dos grandes partes: la primera orientada a los conceptos básicos del Marketing y del comportamiento de compra del consumidor, y la segunda centrada en las principales variables y acciones comerciales.

Abstract: The subject “Introduction to Marketing” belongs to the module “Marketing and Market Research”. The subject is of an introductory nature directed at establishing the fundamentals of marketing. Specifically, it deals with basic concepts, instruments and decisions related to the marketing field. In addition, the goal is to prepare the students for acquiring a deeper knowledge of the discipline in the subsequent marketing subjects of the degree. The subject is divided into two main parts: the first part deals with the basic concepts of Marketing and the consumer’s buying behaviour; the second part is focused on the key variables and marketing actions.

Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.



Este registro pertenece a las colecciones:
Academic resources > Academic guides > guias-docentes-ciencias-sociales-juridicas > grados-ciencias-sociales-juridicas > grado-administracion-direccion-empresas
Academic resources > Academic guides > Guías docentes: Curso 2013-2014



Back to search

Guide (english):
Download fulltextPDF
Guía (idioma español):
Download fulltextPDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)