000047027 001__ 47027
000047027 005__ 20170831220551.0
000047027 037__ $$aTAZ-TFM-2015-1020
000047027 041__ $$aeng
000047027 1001_ $$aSoto Mugarza, Héctor
000047027 24500 $$aThe Academia and I: A cross-cultural and a cross-disciplinary analysis of the use of authorial voice(s) in research articles
000047027 260__ $$aZaragoza$$bUniversidad de Zaragoza$$c2015
000047027 506__ $$aby-nc-sa$$bCreative Commons$$c3.0$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
000047027 520__ $$aAdopting a corpus-based study methodology, a thorough analysis of authorial academic voices in research articles is attempted, by means of a cross-cultural (English by native writers and English by non-native ─Spanish─ scholars) and cross-disciplinary (hard vs soft sciences) perspective. The focus of the present dissertation has been the use authors make of two metadiscoursal elements, self-mentions and evidentials, which serve the purpose of bringing the author’s voice onto the text as well as the voice of the author’s colleagues.The conclusions drawn cast light on the way the realizations of these voices may be influenced by the discipline and/or by the linguistic background of the authors, and they may also show aspects of the contribution that Spanish writers are making to English as a Lingua Franca. Siguiendoun tipo de metodología aplicada al estudio de corpus, se pretende llevar a cabo un análisis de las voces relativas al autor y a la academia mediante un enfoque intercultural (investigadores no nativos –españoles- escribiendo en inglés) e interdisciplinar (ciencias duras frente a ciencias blandas). En esta tésis, se ha prestado especial  atenciónal uso que los autores hacen de dos elementos metadiscursivos, selfmentions(menciones propias) yevidentials (citas), que tienen como propósito representar en el texto tanto la voz del autorcomo la de sus colegas. Las conclusions alcanzadas aportan luz sobre la influencia que pueden tener la disciplina o el trasfondo lingüístico del autor en la representación de dichas voces en el texto,mostrando además, aspectos acerca de la contribución que los escritores españoles hacen al inglés como Lingua Franca
000047027 521__ $$aMáster Universitario en Estudios Textuales y Culturales en Lengua Inglesa
000047027 540__ $$aDerechos regulados por licencia Creative Commons
000047027 700__ $$aLorés Sanz, Rosa$$edir.
000047027 7102_ $$aUniversidad de Zaragoza$$bFilología Inglesa y Alemana$$cFilología Inglesa
000047027 8560_ $$f512403@celes.unizar.es
000047027 8564_ $$s2926616$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/47027/files/TAZ-TFM-2015-1020.pdf$$yMemoria (eng)
000047027 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:47027$$pdriver$$ptrabajos-fin-master
000047027 950__ $$a
000047027 951__ $$adeposita:2016-02-10
000047027 980__ $$aTAZ$$bTFM$$cFFYL