000047404 001__ 47404
000047404 005__ 20230712100013.0
000047404 0248_ $$2sideral$$a89924
000047404 037__ $$aART-2015-89924
000047404 041__ $$aspa
000047404 100__ $$0(orcid)0000-0003-2039-031X$$aCampos Bandrés, Iris Orosia$$uUniversidad de Zaragoza
000047404 245__ $$aActitudes hacia el catalán del futuro profesorado aragonés de Educación Primaria
000047404 260__ $$c2015
000047404 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000047404 5203_ $$aEl català és una de les llengües pròpies de l'Aragó. Malgrat que al 2014 s'han complert tres dècades de la implantació de l'ensenyament d'aquesta llengua com a assignatura en les escoles d'algunes poblacions del territori de la Franja (Aragó oriental), encara existeix un gran dèficit en els estudis de magisteri de la Universidad de Zaragoza pel que fa a la formació en català i en la didàctica d'aquesta llengua. Tenint en compte la situació de minorització de les llengües pròpies de l'Aragó i la influència que el context educatiu, i en concret el professorat, pot tenir en les actituds lingüístiques dels escolars, sembla necessari conèixer quines són les actituds dels futurs docents aragonesos tant cap a l'aragonès com el català. Amb aquesta finalitat impulsem un estudi els resultats del qual han mostrat l'existència d'unes actituds molt desfavorables cap a la llengua catalana en els estudiants del Grau en Mestre d'Educació Primària tant de primer com de quart curs.

Catalan is one of the Aragonese regional languages. In spite of its introduction as a school subject three decades ago in some Eastern Aragonese schools, Catalan has no presence in the teacher training degree at the University of Zaragoza. Considering the threatened status of the Aragonese regional languages and the influence of school context, and particularly teachers, on the pupils' linguistic attitudes, it seems necessary to know what the linguistic attitudes of future Aragonese teachers towards their regional languages are. The present study reveals very unfavorable attitudes towards Catalan by first and fourth year Aragonese students of the degree in primary education teaching.
000047404 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
000047404 590__ $$a0.118$$b2015
000047404 591__ $$aLINGUISTICS$$b166 / 177 = 0.938$$c2015$$dQ4$$eT3
000047404 592__ $$a0.133$$b2015
000047404 593__ $$aLinguistics and Language$$c2015$$dQ3
000047404 593__ $$aLanguage and Linguistics$$c2015$$dQ3
000047404 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000047404 7102_ $$14006$$2195$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Didác.Leng.y CC.HH.y SS.$$cÁrea Didáctica Lengua y Liter.
000047404 773__ $$g27 (2015), 43-59$$pSintagma (Lleida)$$tSintagma$$x0214-9141
000047404 8564_ $$s368989$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/47404/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000047404 8564_ $$s55225$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/47404/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000047404 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:47404$$particulos$$pdriver
000047404 951__ $$a2023-07-12-09:33:37
000047404 980__ $$aARTICLE