Social identity and engagement: An exploratory study at university
Resumen: Within the framework of research on students' active performance in their study habits, the aim of this study is to analyze a model predicting the effect of social identity and personal initiative on engagement in university students. We conducted a cross-sectional study on 266 students from different Spanish universities. The resulting data were analyzed using SPSS Macro MEDIATE. Evidence was found for the proposed model. Only group-identity predicted personal initiative and engagement. Analysis revealed the mediating role of proactive behavior on engagement in university students. It is concluded that the university management may intervene, from an organizational-culture approach, promoting guidelines to reinforce students'' sense of belonging by enhancing initiative and autonomous problem solving in learning behaviors.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.rpto.2016.02.003
Año: 2016
Publicado en: JOURNAL OF WORK AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY-REVISTA DE PSICOLOGIA DEL TRABAJO Y DE LAS ORGANIZACIONES 32, 2 (2016), 103-107
ISSN: 1576-5962

Factor impacto SCIMAGO: 0.305 - Social Psychology (Q3) - Organizational Behavior and Human Resource Management (Q3)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2020-02-21-13:11:41)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2016-07-12, última modificación el 2020-02-21


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)