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000056576 005__ 20160916082849.0
000056576 037__ $$aTAZ-TFG-2016-2352
000056576 041__ $$aeng
000056576 1001_ $$aVela Tafalla, Miguel Ángel
000056576 24200 $$aA critical discussion of present-day English pronunciation teaching methodology through Vaughan's "Domina la Pronunciación del Inglés"
000056576 24500 $$aEstudio crítico sobre la metodología actual de enseñanza de la pronunciación del inglés a través de "Domina la Pronunciación del Inglés" de Vaughan Systems
000056576 260__ $$aZaragoza$$bUniversidad de Zaragoza$$c2016
000056576 506__ $$aby-nc-sa$$bCreative Commons$$c3.0$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
000056576 520__ $$aABSTRACT This dissertation analyzes critically the methodology used in the textbook published by Vaughan Systems on English pronunciation: Richard Brown’s Domina la Pronunciación del Inglés (Brown et al., 2014). I have identified a mismatch between the theoretical assumptions as stated by the book (what it says it does) and the practical undertaking of the method (what it actually does); I also bring in theoretical considerations of pronunciation teaching in order to assess critically the methodology. In the introduction, I review some of the most relevant theoretical aspects in English pronunciation teaching, as they will help me elaborate on my argumentation: models of pronunciation, issues of description and representation, and second language pronunciation acquisition. Then, I lay out what the methodology involves in connection with these three theoretical aspects, putting the emphasis on the mismatch and practical discordances. Finally, I discuss possible explanations for the limitations of the method, concluding that it has a valuable potential for fostering motivation and a positive attitude towards learning English despite its lack of consistency. RESUMEN Este estudio analiza desde una perspectiva crítica la metodología usada en el manual publicado por Vaughan Systems sobre pronunciación del inglés: Domina la Pronunciación del Inglés, de Richard Brown et al. (2014). Se ha identificado una falta de correspondencia entre los supuestos teóricos que expone el libro (lo que dice que hace) y la puesta en práctica del método (lo que hace realmente); también se aportan consideraciones teóricas sobre la enseñanza de la pronunciación para evaluar críticamente la metodología. 	En la introducción, se reseñan algunos de los aspectos teóricos más relevantes para la enseñanza de la pronunciación del inglés, ya que contribuirán a la argumentación: modelos de pronunciación, cuestiones de descripción y representación y adquisición de la pronunciación de una segunda lengua. Después, se expone en qué consiste la metodología en relación a estos tres dominios teóricos, prestando atención a la falta de correspondencia y el desajuste práctico. Finalmente, se consideran posibles explicaciones a las limitaciones del método, llegando a la conclusión de que tiene un valioso potencial para fomentar la motivación y una actitud positiva hacia el aprendizaje del inglés a pesar de la falta de consistencia.
000056576 521__ $$aGraduado en Estudios Ingleses
000056576 540__ $$aDerechos regulados por licencia Creative Commons
000056576 700__ $$aGuillén Galve, Ignacio$$edir.
000056576 7102_ $$aUniversidad de Zaragoza$$bFilología Inglesa y Alemana$$cFilología Inglesa
000056576 8560_ $$f528264@celes.unizar.es
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000056576 951__ $$adeposita:2016-09-15
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