Disentangling income and price effects in the demand for time online
Resumen: The large negative impact of income on time spent online observed among internet adopters has been interpreted as an own-price effect created by the variation in the opportunity cost of time across income strata. However, the regression coefficient on income could also be capturing an income effect. This paper estimates a standard demand function for time online in Spain that includes a measure of the opportunity cost of time in addition to a measure of income. The effect of income barely changed when the opportunity cost of time was included. Results rather suggest that time spent online is an inferior leisure activity.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.infoecopol.2015.10.004
Año: 2016
Publicado en: INFORMATION ECONOMICS AND POLICY 35 (2016), 65-75
ISSN: 0167-6245

Factor impacto JCR: 0.739 (2016)
Categ. JCR: ECONOMICS rank: 210 / 347 = 0.605 (2016) - Q3 - T2
Factor impacto SCIMAGO: 0.787 - Management, Monitoring, Policy and Law (Q2) - Economics and Econometrics (Q2)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/CREVALOR
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/ECO2011-29751-ECON
Tipo y forma: Artículo (PostPrint)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2020-02-21-13:10:14)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2016-12-12, última modificación el 2020-02-21


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)