000060862 001__ 60862
000060862 005__ 20201214111111.0
000060862 0248_ $$2sideral$$a98286
000060862 037__ $$aART-2016-98286
000060862 041__ $$aeng
000060862 100__ $$0(orcid)0000-0001-8928-7295$$aPellicer Ortín, Silvia$$uUniversidad de Zaragoza
000060862 245__ $$aThe CLIL approach in higher education: A collaborative small-scale experience (with a focus on Mathematics and Psychology)
000060862 260__ $$c2016
000060862 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000060862 5203_ $$aThis article presents the interdisciplinary experience carried out at the Faculty of Education of the University of Zaragoza among the Departments of Mathematics, Psychology and English Philology. This small-scale experience is contextualised within the rise of bilingual programmes both in Europe and Spain and, after having noticed a gap in the research carried out in higher education, we propose the study of: i) the students’ perceptions before and after receiving the content instruction in English; ii) the specific aspects related to the areas of Didactics of Mathematics and Psychology; iii) a quantitative and qualitative analysis of the differences between the results and task performance in Spanish and in English; iv) the elaboration of some guidelines for future improvement. This study has been interpreted in the light of the current bilingual approach of CLIL, which promotes a holistic teachinglearning process of both language and content.
Este artículo resume la experiencia interdisciplinar llevada a cabo en la Facultad de Educación de la Universidad de Zaragoza entre los Departamentos de Matemáticas, Psicología y Filología Inglesa. Contextualizamos esta experiencia dentro del auge de las enseñanzas bilingu¨es tanto en Europa como en nuestro país y, tras haber detectado un vacío en las investigaciones llevadas a cabo en los niveles de enseñanza superior, proponemos un estudio de: i) las percepciones de los estudiantes antes y después de recibir esta enseñanza a través del inglés; ii) las especificidades propias de las áreas de Didáctica de las Matemáticas y Psicología; iii) un análisis cuantitativo y cualitativo de las diferencias en los resultados y consecución de tareas en lengua española e inglesa; y iv) la elaboración de unas líneas de mejora para el futuro. Este análisis se ha interpretado desde el enfoque actual de enseñanza bilingu¨e CLIL, el cual aboga por un proceso holístico de la enseñanza-aprendizaje de lengua y contenido.
000060862 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
000060862 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000060862 700__ $$0(orcid)0000-0002-0516-0463$$aArnal Bailera, Alberto$$uUniversidad de Zaragoza
000060862 700__ $$0(orcid)0000-0002-6750-8971$$aMarco Buzunariz, Miguel Ángel$$uUniversidad de Zaragoza
000060862 700__ $$0(orcid)0000-0003-1917-6906$$aTomás Aragonés, Lucía$$uUniversidad de Zaragoza
000060862 7102_ $$12006$$2200$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Matemáticas$$cÁrea Didáctica Matemática
000060862 7102_ $$13004$$2345$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Filolog.Inglesa y Alema.$$cÁrea Filología Inglesa
000060862 7102_ $$14009$$2735$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Psicología y Sociología$$cÁrea Psicolog.Evolut.Educac
000060862 773__ $$g25 (2016), 87-101$$pEncuentro$$tENCUENTRO-REVISTA DE INVESTIGACION E INNOVACION EN LA CLASE DE IDIOMAS$$x1989-0796
000060862 85641 $$uhttp://www.encuentrojournal.org/textcit.php?textdisplay=503$$zTexto completo de la revista
000060862 8564_ $$s419760$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/60862/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000060862 8564_ $$s105840$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/60862/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000060862 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:60862$$particulos$$pdriver
000060862 951__ $$a2020-12-14-11:05:51
000060862 980__ $$aARTICLE