Abstract: El reto que supone la adquisición por parte de los estudiantes de las Competencias Transversales que tanto demandan los empleadores nos ha animado a trabajar sobre ello en la red AprenRED. Nuestra experiencia de 6 años de trabajo multidisciplinar (50 profesores pertenecientes a 12 centros, que imparten docencia en 26 departamentos diferentes) ha sido muy satisfactoria y nos ha permitido realizar un trabajo transversal. En este artículo se profundiza en las buenas prácticas observadas dentro de la red para la adquisición y evaluación de competencias transversales. Se establecen tres grupos de trabajo en función del tipo de competencias transversales a analizar y se realiza un intercambio de experiencias basado en la asistencia de algunos profesores a clases de otros en las que se trabajan dichas competencias.
[Soft skills are more and more demanded by employers. Its acquisition by University students is a challenge that motivated the AprenRED network to work on that field. Our 6-years’ experience on multidisciplinary work (50 lecturers belonging to 12 faculties, teaching in 26 different departments) has been very satisfactory and allowed us to carry out a cross-wise work. In the present paper a deep look into good practices concerning soft skills acquisition and evaluation is taken. Three working groups are formed, depending on the type of soft skill to be analyzed. A good practices exchange is carried out based on some lecturers attending other lecturers’ classes where those skills are worked.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_001

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)




Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-25, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)