Opiniones de los alumnos sobre actividades realizadas en una asignatura con docencia inversa [Opiniones dThoughts of the students about activities performed in a subject with flip teaching]

Calduch-Losa, Ángeles (Universitat Politècnica de València, España) ; Blanes-Selva, Vicent (Universitat Politècnica de València, España) ; Alcina-Sanchis, Fernando (Universitat Politècnica de València, España) ; Ahuir-Esteve, Vicent (Universitat Politècnica de València, España) ; Moscoso-García, Manuel (Generalittat Valenciana, España)

Abstract: En la docencia de una asignatura de primer curso de grado se han aplicado técnicas de clase inversa, pidiendo al alumno: preparar el contenido teórico de la clase con antelación, utilizar la herramienta Kahoot! para revisar los contenidos al finalizar los temas, visionar vídeos relacionas con la asignatura utilizando la plataforma YouTube y comentar noticias de actualidad del ámbito de la materia en un grupo cerrado de Facebook. El objetivo de este trabajo es conocer el punto de vista del alumnado sobre las técnicas de clase inversa mencionadas. Para ello se ha llevado a cabo una encuesta que nos permitirá obtener información sobre las preferencias de los alumnos respecto a estos métodos y su utilidad en el aprendizaje de la asignatura.
[In the teaching of a first-year university grade course, flip teaching techniques have been used, requiring students to: prepare the theoretical content of the class in advance, use the online tool Kahoot! In order to review the contents when finalising the subjects, visualize videos related to the subject using the YouTube platform and comment current news from the field of the subject in a closed group of Facebook. The objective of this work is to know the students' point of view about the flip teaching techniques mentioned. To achieve this, a survey has been carried out that will allow us to obtain information about the students' preferences regarding these methods and their usefulness of learning the subject.]

Idioma: Español

DOI: 10.26754/CINAIC.2017.000001_131

Año: 2017

En: IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017)


Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Communications and papers



 Record created 2017-09-26, last modified 2017-11-07


Fulltext:
Download fulltext
PDF

Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)